Livars Jankovskis "STĀSTI VISIEM "









Vai tieši tagad …


Latgale.
Ceļš mūs veda augšup.
Un tur, vai pašā pakalna virsotnē mēs
ieraudzījām … mazo, no lielā ceļa tikpat kā
nesaskatāmo, meklēto –
krucifiksa namiņu.
Pelēku, no vienkāršiem dēļiem sanaglotu,
tikpat necila, rievaina šīfera jumtiņu.
Mēs atvērām ar puļķīti aizspraustās durvis …
Tieši pretī bija mazs, ļoti glīts, ar baltu
audumu pārklāts altārītis un uz tā vienkāršas,
koši krāsotas – Kristus un Dievmātes skulptūriņas.
Turpat bija arī koka svečturītis ar dzeltenu vaska svecīti
un sērkociņiem.
Mēs aizdedzām svecīti un nometāmies ceļos …
Namiņa pliena grīda bija
vēl ziemas mikluma pilna un auksta …
Mūsu rokas atbalstījās uz altāri,
bet kājas – pret
Krucifiksa namiņa slieksni …
Pavasara vējš viegli virināja durvis …
Kaut kur vīteroja cīrulītis …
Pārbraucis mājās uzrakstīju:

Es atveru durvis,
Uz altāra deg sveces.
Neviena nav.
Augstu debesīs dzied cīrulis,
Vējš virina durvis.
Vai tieši tagad man nomesties
ceļos?

….

Pēc vairākiem gadiem, kāda sieviete
man izstāstīja savu neseno  piedzīvojumu:
Es iegāju baznīcā, uz altāra dega sveces …
Debesīs dziedāja putni …
Baznīcā neviena nebija …
Es atcerējos jūsu mazo dzejolīti …
Un pie altāra nometos ceļos …
Tas bija
Kurzemē, lielajā un skaistajā
Rucavas baznīcā …







/turpinājumi sekos/



Nav komentāru: