Livars Jankovskis ''STĀSTI VISIEM''





Tavs tuvākais


Es gulēju uz vientuļa meža celiņa …
Pa labo ausi uz asfalta plūda asinis,
tās veidoja arvien lielāku un lielāku, sarkanu plankumu …
Es biju jauns, spēcīgs un tai pat laikā –
nespējīgs pakustēties, piecelties,
pasaukt kādu …
Netālu uz ceļa mētājās mans sporta ritenis …
Es sakopoju visus spēkus un piecēlos …
Bet atkal noslīgu uz ceļa, man
vairs nebija spēka pat pakustēties …
Tad, pus nemaņā, pus apziņā – tālumā ieraudzīju divus putnus …
Tie nelidoja, bet skrēja pie manis …
Putni kļuva arvien lielāki un lielāki …
Līdz tie pārvērtās divās, neliela auguma meitenēs treniņtērpos …
Viena man kaut ko sacīja, bet es nespēju atbildēt …
Man likās, ka es runāju, bet viņa mani nesaprata …
Otra pa to laiku bija aizskrējusi uz lielā ceļa pēc palīdzības …
Piebrauca kāda mašīna, nepazīstamas rokas mani noguldīja uz
aizmugurējā sēdekļa …
Dzirdēju mašīnas skaļo taurēšanu …
un savu balsi, kas čukstēja –
Es mirstu …
Tas bija četrpadsmitais maijs …
Pēcpusdienā mani gaidīja kādas medicīnas skolas audzēkņi,
lai dzirdētu stāstījumu, kas ir
Dzīve …
Mani ievietoja reanimācijā –
Galvaskausa pamatnes lūzums …
Nākamajā dienā atkal ieradās šīs meitenes …
Viņas nāca katru dienu …
Pilnīgi sveši cilvēki izdarīja visu – lai es
Dzīvotu!
Kas ir tavs tuvākais? …
Meitenes mācījās tikai septītajā klasē …
Pēc gada, kad jau biju spējīgs staigāt un runāt,
biju viņu skolā uz izlaidumu, un varēju pastāstīt, kas ir
Tavs tuvākais …
Es par šo notikumu stāstu katrā savas tikšanās reizē …
Jau daudzus, daudzus gadus, simtiem reižu …
Es ticu, ka viņas to jūt …
Es ticu, ka viņām iet labi, tādiem
Cilvēkiem labi iet …





/turpinājumi sekos/



Nav komentāru: