Livars Jankovskis "STĀSTI VISIEM"









Katru gad' no jauna

Kristus bērniņš nāk
Pie mums zemē ļaunā
Un mūs svētīt sāk.

Nāk viņš katrā mājā
Savā godībā;
Stiprina, kad vāja
Mūsu ticība.

Arī man viņš klātu
Acīm neredzams,
Valda manu prātu,
Rokā vadīdams. /V.Hejs/

Bija Otrie
Ziemassvētki. Jau mazā gaismiņā,
zem baltām debesīm,
baltā sniegā stāvēju baltā mežā …
Pasaulē valdīja klusums un miers …
Kā baltā baznīcā …
Tik biju aizmirsis izslēgt mobilo tālruni …
Tā zvana skaņas pārtrauca manu domu lidojumu un
balss vaicāja, vai jau esot bijis baznīcā?
Teicu – ka vēl esmu …
Es izstāstīju kurā, un viņi atbrauca pakaļ,
lai mani pārvēstu mājās.
Visi apsēdāmies ap baltu virtuves galdu,
dzērām karstu tēju un grauzām kraukšķīgās,
tik gardās piparkūkas …
Kad katram pasniedzu pa mazai saldumu turziņai,
Draugi teica, ka arī viņiem esot kāda
dāvaniņa man, tik nu tā, visiem par prieku –
esot jānopelna …
Labi, es teicu:

Kad
Cilvēks - tāpat vien -
No sava
Galda
Maizes druskas slauka, arī
Viņā ir kaut kas no
Rudzu lauka.

Vai kāds
Karavīrs no
Kaujaslauka.

Kad
Tu tā vienkārši no
Galda delnā
Maizes druskas…

Tevī ir kaut kas no
Kristus teiktā,
Kad
Tu ik dienas apsēdies pie Mūsu
Maizes
Galda.

Un viņi man pasniedza nelielu,
grezni iesaiņotu  - paciņu,
tā esot taisnā ceļā no pašas
Somijas vesta.
Arī mazie piesteidza aplūkot, kas
man būs ticis no
Ziemassvētku vecīša dāsnā maisa …
Smiedamies sacīju, ka man tagad
jāpieņem brīnumizteiksme sejā, un
mirdzošais prieks acīs, lai varētu izsaukties –
ak, tieši to es no jums arī gaidīju …
Visi, ar aizturētu elpu skatījās, kā es
izsaukšos un teikšu  –
kaut kas vienreizējs, tieši to es no
jums arī gaidīju! …
Nē, tā vietā es viņiem sāku stāstīt par
savām skumjām, ko izjutu pavadot citus
Draugus uz Ziemassvētku tikšanos,
Tezē klostera organizētājā pasākumā, kādā
Eiropas valsts galvaspilsētā …
Tā būtu gribējis viņiem braukt līdzi,
bet man bija jāpaliek šeit …
Divas reizes esmu bijis
Tezē, un vienmēr - ticies un šķīries ar
asarām acīs …
Es turēju rokās mazo nieciņu, un man acīs
atkal bija prieks …
Tas bija tieši tas, ar ko gribēju sevi iepriecināt,
kad viņi aizbrauca …
Es iegāju veikalā un gribēju to nopirkt …
Atkal un atkal atgriezos pie greznās vitrīnas …
Tur bija tas, ko man vajadzēja, ko es gribēju, bet –
bez kura varēju arī iztikt …
Es sev teicu, ka ļoti to gribu …
Tomēr, es to nenopirku …
Tagad - tieši to man esat uzdāvinājuši …
Vēl skaistāku, vēl iederīgāku.
Šķiet – tas nāk no paša
Dieva rokām …
Paldies – par šo
Ziemassvētku prieku!






/turpinājumi sekos/



Nav komentāru: