Livars Jankovskis "STĀSTI VISIEM"







Tā nu tas bija …

Kaķis graciozi pārstaigāja istabu …
Dāmas izteiksmīgi dzēra kafiju …
Es pacietīgi smaidīju …
Tad visi visu pārtrauca,
kaķis, ne mazāk graciozi iekārtojās uz bufetes,
dāmas pārstāja ēst kūkas. 
Visu skatieni bija pievērsti māksliniekam, un mājas
svinības - ar manu uzstāšanos varēja sākties.
Lasīju savu dzeju, stāstīju visādus notikumus,
daudz smējāmies …
Tad es dzēru tēju, dāmas kafiju,
kaķis graciozi pa istabu pastaigājās …
Tā tas atkārtojās un atkārtojās …
Kaķis manī noraudzījās no bufetes augšas,
dāmas caur kafiju un kūkām …
Līdz, visam skaistajam reiz pienāk gals …
Dzeja noklausīta, kafija un tēja izdzerta,
kūkas apēstas …
Melnais kaķis nolēca no bufetes,
dāmas piecēlās no saviem krēsliem,
es atkal klanījos un siltas puķes saņēmu …
Beigās visi nāca mani,
līdz durvīm pavadīt …
Dāmas deva saldas bučas …
Melnais kaķis stāvēja un neteica neko …
Tad es noliecos, pacēlu to sev pie lūpām un –
nobučoju …
Jau braucu mājup …
Bet, ceļā izjutu lielu nemieru …
Motors rūca, visas spuldzes un spuldzītes mirdzēja …
Bet satraukums pieauga …
Piestāju ceļa malā, paņēmu telefonu
un zvanīju ģimenei, kurā tikko biju viesojies …
Teicu, ka visai nelāgi jūtos un esmu nobažījies par sevi
un savu rīcību …
Kaķis, es teicu …
Viņš visu vakaru tik ieinteresēti klausījās …
Un es viņu … Tik varmācīgi piekļāvu sev …
Es redzēju kaķa acīs nepatīkamo pārsteigumu,
kā es pret viņu tā varēju izturēties …
Es gribētu labot savu kļūdu, bet kā? …
-  Pagaidiet, es paskatīšu, kur viņš ir …
Pēc mirkļa klausulē dzirdēju atbildi …
-  Lūdzu runājiet, Leopolds  Jūs klausās …
Klausulē dzirdēju ... tik klusumu un savus stomīgos vārdus …
Melnais Leopolds - joprojām neatbildēja …
Es turpināju atvainoties …
Cerībā, ka man tiks piedots …
Es saprotu, ir vajadzīgs laiks …
Tomēr - pamācošais notikums palicis prātā uz visu mūžu …





/turpinājumi sekos/




2 komentāri:

cath teica...

c'est magnifique j'ai beaucoup aimé ce texte, la photo est très belle!
Very very nice post!
Thanks & Welcome for your comment and your visit to my blogs.
Have a nice day! Cath.

Livars teica...

Paldies! Dzīvē notiek arī tā ... Lai labas domas!