Livars Jankovskis "STĀSTI VISIEM"







Budapešta


Nenoliedzami, viena no skaistākajām
Eiropas pilsētām.
Budas un Peštas apskatei mums bija atvēlēta
tikai viena diena.
Nākamajā rītā bija nolemts visiem doties tālāk uz
Austriju, ar nakšņošanu  Vīnē un Zalcburgā.
Arī šoreiz teicu, ka došos pastaigā pa pilsētu
viens un atgriezīšos tikai vēlu vakarā.
Par to, kur pabiju, ko redzēju nestāstīšu.
Teikšu tik vienu – brauciet, skatiet un paši izziniet pasauli,
tas ir tā vērts un neatņemami …
Jau bija pēcpusdiena, kad kādas katedrāles tuvumā
pamanīju Bībeles muzeju.
Tā kā tajā laikā arī es tādu veidoju Latvijā,
man gribējās to aplūkot un iespējams, kādu
Bībeli iegūt arī ungāru valodā.
Durvis man pavēra muzeja sardze un sacīja,
ka es esot atnācis par vēlu …
Vairs neko nevarot apskatīt un viņas
Bībeļu skapji esot jau aizslēgti …
Pēc kundzes laipnā ieteikuma,
steidzu uz kaimiņos esošo baznīcu,
tur drīz sākšoties dievkalpojums un mācītājam tak’
Bībele būšot, kur nu bez tās …
Līdz Svētās mises sākumam bija vairs desmit minūtes,
kad priesterim, domājams, tā bija vācu valoda, izklāstīju savu vajadzību.
Arī viņš domāja, ka tā ir vācu valoda, kurā sacīja, ka Bībele esot gan …
Tikai …viņam tā tagad pašam esot vajadzīga,
ja es varot palikt līdz dievkalpojuma beigām,
viņš man to labprāt arī atdāvinātu.
Tā es piedalījos vairāk nekā stundu garajā dievkalpojumā un,
lai tiktu pie kārotās Bībeles,
ar vislielāko uzmanību noklausījos sprediķī, domājams –
ungāru valodā, vismaz man tā šķita,
jo es nesapratu ne vārda …
Bet Tēvreizi skaitīju līdzi skaidrā latviešu valodā …
Un balvā saņēmu Bībeli ar mācītāja pašrocīgu autogrāfu – ungāru valodā.
Tagad to varat redzēt Kuldīgas Sv. Katrīnas baznīcā,
kur savu mājvietu atradusi manis veidotā, visai iespaidīgā
Bībeļu kolekcija.







/turpinājumi sekos/


Nav komentāru: