Livars Jankovskis "STĀSTI VISIEM"








Skanēja mūzika. 

Tā nepārprotami plūda no mana mūzikas centra.
Es peldēju veldzējošajās skaņās un ļāvos sevi nest uz lielās mūzikas jūru. 
Tad no debesīm, pāri manai galvai atskanēja balss:
” Pagriez skaļāk un dziedi līdzi! ”– 
Es pagriezu skaļāk un dziedāju līdzi. 
Virs manis mirdzēja zvaigznes, 
tā pati balss mani atkal aicināja pagriezt skaļāk un dziedāt līdzi …
Viss mans nams bija pārvērties dārdošā kuģī, 
kas traucās arvien lielākā tumsā, 
es tikai pagriezu skaļāk - un 
izmisīgi turpināju dziedāt līdzi …
Līdz melnajā tumsā iemirdzējās pa zvaigznītei …
Divas no tām cieši lūkojās man acīs – un liekas, sauca mani vārdā.
Es pusčukstus izdvesu: 
„Pagriez skaļāk un dziedi līdzi”.
Zvaigznītes noliecās pār mani un sāpīgi iedūra, 
ne tā kā sirdī, bet kaut kur zemāk. 
Tad tumsa pilnīgi izgaisa, un es redzēju tādu - kā cilvēku.
Viņš bija tērpies viss baltā. Divas zvaigznītes mani atkal uzrunāja,
bet man vairs nebija spēka viņām atbildēt:
„Pagriez skaļāk un dziedi līdzi…”  *
Man rokā bija ieurbta adata, 
no tās pa caurspīdīgu caurulīti mans skatiens sniedzās augšup, 
kur caurulītes galā, uz statīva bija pudelīte.
Uz tās bija rakstīts: 
„Pagriez skaļāk un dziedi līdzi„ ...
Šķidrums kā mūzika plūda manī,
bet man vairs negribējās dziedāt līdzi ...

* Kādas radiostacijas atkārtots sauklis




/turpinājumi sekos/




Nav komentāru: