Visi logi bija plaši atvērti, un
aizkari kā balti karogi liegi
viļņojās putnu dziesmām
piepildītajās istabās.
Saule lēni un majestātiski cēlās pār
zaļi virmojošām koku galotnēm, un
likās – tās viegli trīsēja no lielā
mirdzuma maigā glāsta.

Es stāvēju istabas vidū un
brīnījos par šo trauslo sapni.
Vai tā bija patiesība,
ka es biju tikko piedzimis?

Kādas rokas mani maigi apskāva un
piekļāva sev.
Manī raudzījās plaši atvērtas,
raibām ziedlapiņām apvītas acis, un
tās smaidīja.
Visa apkārtne smaržoja –
pēc jūras, zemes un debesīm.

Saule, baltu putnu ieskauta,
ritēja pa debesjumu,
tad pieskārās jūrai, un putni kā
vieglas jahtas sārtām burām
pa zeltaino ceļu
atkal atgriezās uz zemes.

Es stāvēju un raudzījos šajā pasaules rotaļā
un smējos kā mazs bērns.

Es to vēl nemaz nezināju,
ka es vēl esmu kā mazs bērns.

(Cilvēka bērns.)

Putnu balsis pierima, un puķes
sarunājās tikai čukstus.

Jūra, koki, puķes tuvojās debesīm,
un tās kā putni nolaidās uz zemes.

Zvaigznes mirdzēja tik tuvu,
tās bija tik bezgalīgas.

Un tad es sapratu,
cik šī jūra un koki, un
puķes un putni ir mazi.
Es iemīlēju šo mazo
saules lāsīti,
kas pusdienā ritēja pa
manas mājas debess logu,
to puķi, kuru es esmu atnācis
nenoplūkt, un
mazo raibo punktiņu
ar cieto knābīti, kuru tas
lepni izslējis raugās tais pašās
mūsu debesīs.

Kā bērns es esmu?
Cilvēka bērns.
Dieva bērns. /Livars/

Nav komentāru: