M Ā L R A K S T S
2. numurs
Pirmdiena, 12. Jūlijs
Mālpils 3x3 nometnes laikraksts
2010

Pienenītes spārni

Agrs rīta klusums pār 3x3 nometni.
Ieklausos tajā un dzirdu vakardienas vārdus.
Kad pirmās dienas iepazīšanās, atkalredzēšanās prieki un iekārtošanās kņada
bija pierimusi, vakara kopdziesma izskanējusi, devos pie vakara viesa.
Dzejnieks Livars Jankovskis sagaida mūs draudzīgu smaidu un šķelmīgu skatienu.
Visa grīda un krēsli piebārstīti vārdu lapiņām. Klausītāju nav daudz, bet Livars mūs mierina: 
Tas nekas, ka maz klausītāju šovakar. Katram savs laiks nolikts.
Tad apaļo zāli piepildīja dzejas vārdi.
Sākumā klusi, reizēm nedzirdami. Tas nekas. Viss dzirdamais sadzirdēsies.
Dzejas stunda paiet nemanot, jo dzejniekam piemīt vēl viena prasme – ne tikai rakstīt, bet arī runāt dzeju. Jo lasīt dzeju nav viegli, arī klausīties.
Varbūt citu dzejnieku monotonie pašlasījumi reizēm ir iemesls patukšām zālēm.

Tas ir
Laiks, kad līdz
Apvārsnim ir pāris soļu ... un arī
Tu pēc mirkļa vari kā
Putns
Debesīs būt
Brīvs ...

Un domājot par nometnes pirmās dienas moto:
Trim tēva dēliem, lasu L.J. rindas:

Ozols auga pašā kalna
Galā…
Es uzkāpu ozola
Galotnē un ar skatienu tālumā meklēju vēl kādu
Ozolu. Arī
Upes un ezera tālumā nebija. Un es vaicāju
Ozolam: – Kā tu to spēj?
Un viņš man atbildēja: –
Es mīlu šo vietu.        

Lai aug mūsu dēli, kā ozoli.
Viens, divi …
Trešie.
Lai tie nav vientuļi.
Lai mēs neesam vientuļi.
Un mīlam.
Tad būs ne tikai trešie dēli.  

Dievs vēlēja man par
Biti būt.
Es vēlējos 
Cilvēks būt. Tad
Dievs cēla mani par
Cilvēku un piekodināja
Čaklam kā bitei būt!

Lai čakla un jauka jums 3x3 nedēļa Mālpilī!
Piepildiet savas šūnas ar radīšanas prieku.
Lai katra diena no šīs nedēļas jūs iedvesmo kā
Livara Jankovska “Pienenītes spārni”.
Netikai putni māk lidot. Lai mums šonedēļ visiem spārni.
Ļaujieties lidojumam!
Daina.

Nav komentāru: