Rūdolfs Blaumanis

Dzimis 1863. gada 1. janvārī. Viņa māte bija muižas kalpone un tēvs Matīss bija muižas pavārs un tur viņi dzīvoja Rūdolfa pirmos 4 gadus un pēc tam viņi sāka īrēt paši savu māju kur viņi sāka saimniekot. 9. gadu vecumā Blaumanis sāka iet privātskolā „Annas Rubīnas” Ogrē līdz 1875. gadam un tieši šajā laikā viņš sāka nodarboties ar rakstīšanu. Pēc tam R. Blaumanis mācās Rīgā, Rīgas Vācu tirdzniecības skolā un pēc tam viņš beidza skolu sāka strādāt tirgotāju kantorī.
Tad viņa darbi tika publicēti vairākos laikrakstos.
Viņš sāka strādāt Kokneses muižā par pārvaldnieka mācekli.
Tika iestudēta viņa luga „Zaglis”
Tad Blaumanis sāka strādāt pie darba „Pazudušais dēls”
Viņam bija veselības problēmas tāpēc viņš visu laiku pārbrauca no Brakiem uz Rīgu un otrādi.
Tad viņš strādā Pēterburgas avīzēs.
Viņa dzīves gājuma beigās viņam piedāvā strādāt par Rīgas latviešu teātra Literatūras daļas priekšnieka vietu bet viņš atsaka veselības iemeslu dēļ.








Salna pavasarī

Šajā darbā darbojas Andrs, Liene un muižnieks kam bija 70 gadi, viņš bija bagāts.
Lienei patikās Andrs, bet viņš bija nabadzīgs tāpēc viņa devās pie muižnieka kam bija nauda, bet viņš bija vecs, bet tas viņu neapturēja no domas par labāku dzīvi.

Stāsta beigās Liene mierināja Andri, ka
viss būs labi, bet nevar viņa ar viņu palikt.
Andrs bēdīgs glāstīja savu brūnaļu, zirgu un
raudāja un tā arī stāsts
beidzās.

# # #

    Stāsts pēc manām domām bija neinteresants un mazsaturisks, jo tur viss notika ļoti paredzami, bez pārsteidzošiem pavērsieniem, es atzīstu, ka neesmu lasījis šo grāmatu lai gan viņa bija 7 lapaspuses gara, bet esmu izlasījis konspektu par šo noveli, kas bija puslapaspuses gara un to pašu bija grūti lasīt, es zinu man nevajadzētu rakstīt savas domas, bet gan konkrētu atstāstu un nevajadzētu tērēt jūsu laiku lasot šo manu darbu, bet es iemācījos no galvas R. Blaumaņa dzīves gājuma konspektu, lai gan pats nesapratu jēgu, tā apgūšanai.
Es vēlētos lai jūs būtu tik laipna, žēlīga un jauka un ieliktu man atzīmi 4 jo, lai gan neesmu lasījis šīs grāmatas māku, tās atstāstīt konspekta līmenī un esmu sapratis katras šīs noveles galveno domu, kas, manuprāt, visās novelēs bija diezgan līdzīga, jo visās viņās bija stāsts par mīlestību starp šīm abām lietām. Manuprāt Blaumaņa dzīvē bija daudz šādu problēmu tāpēc viņš tās atklāja novelēs.


/tā raksta kāds 19 g.v. sacerējuma autors,
darbs publicēts ar autora atļauju/

Nav komentāru: